2012.06.21. 16:18:29 (24)
Így sportolj, hogy lefogyj!

Egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan vágsz neki a sportolásnak, mert a kellő ismeretek hiányában nemcsak izomrándulást vagy rossz esetben szívpanaszokat tapasztalhatsz, de a kudarcélmény elveheti a kedvedet az egésztől. Pedig ha jókor és jól sportolsz, akkor mosolyogva olvaszthatod le a kilóidat.

Mozogjunk, na de mennyit?

Ahhoz, hogy elinduljon a zsírégetés a szervezetben, nem kell napi három órát a konditeremben izzadni, és a rendszeresség sokkal többet ér, mint a hetente egyszeri többórás edzés. Ráadásul a túlsúlytól megterhelt szervezetet kifejezetten káros egy nagy adag mozgásnak kitenni kellő előkészítés nélkül. Tehát az első pár alkalommal elég akár 20 perc edzés is, és ahogy erősödsz, úgy lehet fokozatosan hosszabbítani az időtartamot. Így megelőzhető az erős izomláz vagy izomrándulás, ami utána napokra lehetetlenné tenné a edzés folytatását. A pihenés két edzés között az izmok regenerálódása miatt is fontos, a fogyáshoz elég hetente 3-4 alkalommal közepesen intenzív mozgást végezni.

Milyen mozgásformát válasszunk?

Hiába keresed meg a létező leghatékonyabb mozgásformát, ha azt egész egyszerűen utálod. A jókedvvel, rendszeresen végzett sport sokkal többet ér, és a közérzetednek is jót tesz: így nem hagyod abba két edzés után, és sikerélményeket is könnyebben szerezhetsz. Ha undorodsz a futástól, akkor inkább sétálj rendszeresen, maximum az idő előrehaladtával fokozd a tempót. Ha irtózol az edzőtermek hangulatától, akkor szerezz be otthonra fitneszgépet, és sportolj úgy, hogy senki sem lát. A szabadban végzett mozgás, például a rendszeres kertészkedés is mozgásnak számít és segít kalóriákat égetni, de ha jó időben hetente háromszor biciklizel egy jót, az is sportnak számít.

Nagy súlyfelesleg esetén az ízületeket fokozottabban kell védeni, így 15-20 kiló túlsúlynál már nem ajánlott a futás, helyette a tempós sétát vagy a szobabiciklizést javasolják a szakemberek.

Fontos, hogy elérhető célokat tűzzünk ki

Hiába vásároltál egész éves fitneszbérletet, és jártál már kétszer edzésen, ettől még hirtelen nem olvad le rólad tíz kiló. A sport sem varázsló, így nem lehet pár alkalom után csodát várni tőle. Adj magadnak néhány hónapot, míg a rendszeres mozgás megteszi a hatását.

Az edzés időtartamánál pedig fontosabb a pulzusszám, legalábbis kardioedzés esetén: a szervezeted akkor égeti a zsírt, ha a pulzusod a zsírégető szinten tartod folyamatosan: ez mindenkinél más, de nem nehéz kiszámolni: 220-ból vond ki az életkorod, és az így kapott számot 0,65-tel és 0,75-tel szorozd meg. A kapott két érték között kell tartanod a pulzusszámodat az edzés alatt, így égeted a zsírt a leghatékonyabban. Ha túlzottan erőlködsz, és a szívverésed az egekben van, akkor az állóképességedet fejleszted, és mellesleg kifullasztod magad.

Fontos az is, hogy a gyors siker érdekében ne kezdj intenzíven koplalni és szomjazni az edzések mellett, mert a szervezetednek nem lesz energiája a mozgáshoz.

Súlyzós edzés kontra kardioedzés

Akik az edzőtermi mozgást választják, gyakran látják különböző gépeken izzadni a társaság egyik felét, míg a többiek súlyzókat emelgetnek. Elterjedt tévhit, hogy minél többet izzadunk, annál többet fogyunk, így sokan hónapokon át kardiogyakorlatokat végeznek, a súlyzókat messze elkerülve. Ez nem biztos, hogy a legjobb megoldás, az izomnövelésnek - persze nem testépítési szinten - ugyanis szerepe van a zsírégetésben is: az izmok feszességét, méretét befolyásoló edzés még nem tesz hirtelen izompacsirtává senkit, viszont a kardioedzéshez idővel hozzászokott szervezet lelassult fogyását gyorsíthatja. Az izmokat anélkül is kalóriába kerül fenntartani, hogy használnánk őket, tehát ha egy kicsivel több izmot dolgozunk testünkre, akkor több zsírt is égetünk el.

A sérülések és a szívpanaszok elkerülése

Ha valakinél a túlsúly miatt már szív- és érrendszeri panaszok alakultak ki, például magas vérnyomással küzd, esetleg érszűkülete is van, akkor csak és kizárólag orvosi konzultáció után és szakember segítségével szabad mozogni, mert a hirtelen megterhelés nagyon káros lehet. A felsorolt problémák megléte nélkül is okozhat sérüléseket az edzés, ha előtte nincs kellő mennyiségű bemelegítés, vagy ha hirtelen nagy terhelésnek van kitéve egy izomcsoport vagy ízület. Figyelj tested jelzéseire, ha erős fájdalmat tapasztalsz mozgás közben, akkor a folytatás előtt mindenképpen vizsgáltasd ki magadat. Még meglévő betegségek vagy sérülések esetén sem kell lemondani a sportolás okozta jótékony hatásokról, csak orvosi felügyelet és szakember segítsége kell, és a siker nem marad el.
  2012.05.16. 07:45:16 (23)
TUDATOS TÁPLÁLKOZÁS
2.rész Nem a zsír hizlal

FOLYTATÁS:
[link]
  2012.05.15. 08:38:38 (22)
Miért éhezünk, miközben zabálunk?

TUDATOS TÁPLÁLKOZÁS
1. rész Fogyókúrás alapismeretek és tévhitek.

Az EU országai közül Magyarországon a legtöbb a kórosan elhízott ember, és itt a legnagyobb azoknak a betegségeknek is az előfordulása, amik a helytelen táplálkozással hozhatók összefüggésbe. Az elhízott gyerekek száma megháromszorozódott az elmúlt években, és az élelmiszerekkel kapcsolatos fogyasztói tudatosság is mélyen alatta van az európai átlagnak. A táplálkozást övező homályt előszeretettel használja ki az élelmiszer- és a fitneszipar: az egyik szépen fölhizlalja a fogyasztót, kihasználva annak táplálkozástani tudatlanságát, a másik pedig a különböző fogyást ígérő cuccokkal, és fantasztikus varázsdiétákkal dolgozza meg. Pedig ez az egész dolog nem olyan bonyolult, minimális odafigyeléssel, és nem túl nagy energia- illetve idő ráfordítással meg lehet oldani, hogy amit otthon eszünk, az ne a zsírpárnáinkat növessze, és ne is a kettes típusú cukorbetegség kiváltója legyen.

FOLYTATÁS:
[link]
  2012.01.22. 13:19:44 (21)
ha nincs mit fogni egy nőn )
  2012.01.22. 13:19:19 (20)
akkor nálam kb 16 évesen jött el )))
(életem első szerelme pont azért szeretet meg mert mosolygos és kerek voltam mindig azt mondta utálja 0
  2012.01.22. 13:19:18 (19)
akkor nálam kb 16 évesen jött el )))
(életem első szerelme pont azért szeretet meg mert mosolygos és kerek voltam mindig azt mondta utálja 0
  2012.01.21. 18:23:01 (18)
Mintha a kislányomat hallgatnám..és igaz.
Én most váltottam életmódot, s igeeeen-eldőlt az agyban.
Nem vagyok kövér, de engem zavar az utóbbi 3 évben felszedett 3-5 kg..amiből már egy le is ment!

Bár édes Nanna..nem is értette, nekem erre mi szükségem, és a kor is teheti, de még nem nyugszom bele
  2012.01.21. 18:20:53 (17)
Ha alig cipeli magát...ha nem talál ruhát a méretére...s főként, ha ŐT magát zavarja, kell-és lehet is változtatni.
Rizikófaktor ugyanis a kísérő-nyavajákkal együtt!!
  2012.01.21. 14:40:09 (16)
Ha az évről-évre történő gyarapodásnak nem lenne egészségre káros hatása, akkor talán eltudnám ezt fogadni, de sajnos nem így van, példa erre a magyar társadalom egészségi állapota, kicsi gyermektől az időseken át az öregekig.
  2012.01.21. 12:58:53 (15)
egy bizonyos kor után már nem akar az ember fogyni el tudja fogadni olyannak magát amilyen és ez a kor mindenkinél máskor jön el
  2012.01.21. 10:09:16 (14)
Ha valaki tényleg fogyni akar, annak valamennyire az egész életmódján változtatnia kell. Egy életmódváltást szellemileg-lelkileg előbb meg kell indokolni, anélkül nem lehet tartós a fogyás. Minden az agyban dől el !! Ha tényleg változni szeretnél és ezt el is határoztad, sikerülni fog ! Amíg nem készültél fel rá lelkileg, nem fog menni ! HATÁROZD EL MAGADBAN, VÁLTOZTATNI AKARSZ !!!
  2012.01.18. 19:05:31 (13)
sziasztok!Naná,hogy vállalnám!!!!!!!!
  2012.01.17. 18:39:33 (12)
szia

nálam nem hormonális a dolog hanem genetikai )
de ha az lenne miért ne ....

és kikérem magamnak a kövéret
nem vagyok beteg és nem is leszek e miatt :-P
  2012.01.17. 08:37:08 (11)
Sziasztok
Van olyan aki nem azért hízik mert sokat eszik, hanem hormonális probléma és egyéb betegségek.
nos ilyen esetbe orvosi segítségre szorul.
Kérdésem az hozzátok hogy ha van orvosi segítség és közel és ingyenes vállalnátok-e?
Meg hoznátok-e azt az áldozatot az égésegetekért,alakotokért hogy segítséggel orvosi felügyelet mellet fogynál?
Természetesen ez pár hét kórházban töltött időt vesz igényben családot,és problémákat hátra hagyva.
Vagy nem vállalod és élsz ameddig élsz kövéren,betegséggel,problé mákkal?
Várom a válaszokat
Sziasztok.
  2012.01.15. 13:01:01 (10)
szia

felajánlom a páromat
ő genetikailag gebe
képes 2-3 embernek való ételt megenni és még fogy is közben

amúgy meg én nem vagyok sovány sőt igen csak van rajtam mit fogni de szerencsére eddig nem éreztem ezt hátránynak sem a párválasztásban sem a munka világában
szerintem ez azért is van meg képes voltam elfogadni azt h én bizony ha megszakadok akkor sem leszek képes lefogyni
  2012.01.14. 20:42:57 (9)
Létszives akkor most este ülj a hütönek és edd ki, szivesen enék egy jo csokit pl egy táblával
  2012.01.14. 14:03:47 (8)
hát lányok szivessen átadok nektek szajninak, veronikának 20-20 kilot, bármikor, de jo lenne
  2012.01.14. 10:34:26 (7)
Sziasztok!
hát én sajna a csontkollekció kategóriát képviselem,no nem volt ez mindig így, anno terhességem idején (3gyerekem van) mindig híztam 30-40 kg-ot,(könnyebb volt átugrani engem mint körbe szaladni) de kis idő után le is ment, nem tettem érte semmit le ment magától,( hát idegeskedés az volt bőven azt mondják az pont elég) hidjétek el ez is van olyan zavaró mint az elhízás no nem szeretnék 20-30 kg-ot hízni, csak legalább 5-7kg, de nem megy,48kg vagyok küzdök néha össze jön az 50kg de csak rövid ideig tart, ehetek én akár mit is, akár mikor akkor se megy, igaz dohányzom, de volt időszak mikor nem szívtam de akkor sem híztam, alkatilag a családomban mindenki ducinak mondható, nem tudom engem honnét szedtek össze, talán a sok idegeskedés, a rohanás, a rendszertelen evés, de ez ugyan úgy mindkét végletre igaz, ki ezért hízik ki, azért fogy,hát ez van már bele törődtem, csak azt tudom mindenkinek ajánlani hogy fogadja el magát olyannak amilyen,és akkor jól érezhetjük magunkat a bőrünkbe.
  2012.01.14. 08:56:26 (6)
Jaj azt elfelejtettem írni, hogy én bevállalom a bérevést
  2012.01.14. 08:24:14 (5)
Én a másik véglet vagyok. Vékony alkatot örököltem, terhesen voltam már 69 kg, de alapjáraton 50-53 között mozgok.
Most már nem zavar túlzottan ha valaki megszól, de 20 éves korom körül rettenetesen bosszantott az olyan jellegű beszólás: "hogy te milyen sovány vagy" és az "eszel Te eleget?" Jól érzem magam így gizdán, nekem ezt dobta a gép.